Sunday, September 5, 2021

මහත්තයා මට සමාවෙන්න

 
මම නාලා එන ඩිංගට සිරිපාල කළු මැණිකා ව ගේ ඇතුලට අරගෙන තිබුණා. මට ඉහිලුම් නැතිව ගියා .එවෙලෙම අතට අහුවෙච්ච රෙදි පොට්ටනියත් අරගෙන ජෝසප් අයියට කිව්වා මාව කොහේ හරි ගිහින් දාන්න කියලා .එතකොට තමයි ජෝසප් අයියා කිරුළපනේ මේ මහත්තයාගේ ගෙදරට මාව ගෙනල්ල දැම්මෙ.

ඒ මහත්තයයි නෝනයි රත්තරන් කඳ වල් .ඒ නෝනා මහ ඉස්පිරිතාලෙ මිසී කෙනෙක්. මහත්තයා ඉස්කෝලේ ගුරුවරයෙක් .හරිම කරුණාවන්තයි. කවදාවත් මේ මහත්තයා මං දිහා ඇහැක් ඇරලා නරක විදිහට බැලුවෙ නෑ.
හැම පිරිමියාම සිරිපාල වගේ කියලා හිතපු මට මට වැරදුනා..
නෝනයි මහත්තයයි බැඳලත් අවුරුද්දකට වඩා නෑ .තවම ළමයි හිටියෙත් නෑ. ඒ දෙන්නා හරිම සන්තෝසෙන් තමයි හිටියෙ .මට තිබුණේ ඒ ලස්සන ගෙදර සුද්ද කරල උයලා පිහලා පිලිවෙලට තියන්න විතරයි .මාසේ අන්තිමට මම අම්මට සල්ලි ඇරියා.නෝනා හැමදාම වැඩට ගියා. දවසක් ඇර දවසක් රෑ වැඩ වැටිලා තිබුනා. පළවෙනි දවස් වල මට පුදුම හිතුනා ගෑනියෙක් එක්ක තනියම මහත්තයව මේ නෝනා බය නැතුව දාලා යන්නේ කොහොමද කියලා. මහත්තයා පෙරාපු රත්තරන් කියලා මට තේරෙන්න ටික දවසක් ගියා .කවදාවත් මම දිහා වැරදි ඇහැකින් බැලුවෙ නැති බව නං දිවුරලා කියන්න පුළුවන්. හරියට පොඩි ළමයෙක් වගේ.
කුසුමේ මට තේ එකක් හදල දෙන්න පුලුවන්ද.....
අනේ කුසුමියේ තුවාය අරන් දෙන්න පුලුවන්ද...
කුසුමේ මගේ පන්ති පොත් දැක්කද ...
කුසුමෙ කොහෙද මගේ සෙරෙප්පු දෙක,...
අපේ මහත්තයා නාලා ආවම හරි සුවඳයි. ඕඩිකොලොන් සුවඳක් මගේ නහය පුරාවටම ගලාගෙන යනවා.අපේ නෝනත් හරිම කරුණාවන්තයි.
මට ආදරෙයි .නෝනා හැන්දෑවෙ ගෙදර ඉන්න දවස් වල හුඟක් වෙලාවට එයාලා රෑ කෑමට එළියට ගියා .මගේ පංගුව අනිවාර්යෙන්ම අරගෙන ආවා.
නෝනා රෑ වැඩ දවස් දවස් වලට මහත්තයා කෑම කාලා කුසුමේ ඔයා කුස්සිය අස් කරල කරලා නිදාගන්න යන්න කියලා මහත්තයා ගෙවල් දොරවල් වහලා කාමරේ ඇතුලට ගිහිල්ල දොර වහ ගන්නවා.
කවුරුවත් නොදන්නව වුණාට මං මහත්තයාගේ දොර ගාවට ගිහිල්ලා මහත්තයා හුස්ම ගන්න සද්දේ පැයකට වඩා අහගෙන ඉන්නවා.
කුසුමේ කුසුමේ කියලා මගේ නම මහත්තයා කියන හැම වෙලාවකම මගේ හිත ගැස්සෙනවා. මේ තරම් රත්තරන් පිරිමි පරානෙක ආදරේ ලබන්න අපේ නෝනේ කොයි තරම් පින් කරලා ඇද්ද කියල හිතෙනවා .එහෙම හිතුන හුඟක් වෙලාවල් වල මට මං ගැනම දුක හිතුනා. සිරිපාල අපිත් එක්කම එකට කිරි කපපු කොල්ලෙක්. සිරිපාල මගෙන් ඇහුවේ යංද කියලා විතරයි. ඒක කොලේක ලියවිච්ච වත් කසාදයක් නෙමෙයි .යන්තම් ටකරන් අටවගත්ත ඒ පැල්කොටේ මොන ගෙයක්ද. මාව ගෙනල්ල මාසෙකින් සිරිපාල තවත් ගෑනියෙක් ගෙදරට ගෙන්න ගත්තා. අම්මල තාත්තලත් එපයි කියලා සිරිපාලත් එක්ක ආපු මට ඒ වේදනාව ඉවසගන්න බැරි උනා .කහට උගුරක් බීලා හරි සිරිපාල මාත් එක්ක උන්නා නං මමත් සිරිපාලට ඇත්තටම ආදරෙන් ඉන්නවා. හුඟක් වෙලාවට නෝනා උදේ ගෙදර එනකොට මං මහත්තයාගේ වැඩ සේරම කරලයි තියෙන්නේ. කන්ඩ හදලා තේ එක දීලා මහත්තයා ඉස්කෝලෙට යන ඇඳුම් පවා මැදලා සපත්තු පොලිස් කරලා ඒ සේරම ඉවර කරලයි තියෙන්නේ.
වැලේ රෙදි ගෙට ගන්න කොටත් මහත්තයාගේ ඇඳුම් ඉස්සෙල්ලම අරගෙන ගෙට දාන එක මගේ පුරුද්දක්. නෝනා නං ඒ වෙලාවට මට ඇනුම්පද කියනවා .
මහත්තයා කොයි තරම් රෑ වෙලා ගෙදර ආවත් මම දොර ළඟ බලාගෙන ඉන්නවා.
ආහ් .. කුසුමේ මං එනකන් බලාගෙන හිටියද... කියලා හැමදාම මහත්තයා අහනවා .මට කවදාවත් නිවාඩුවට ගෙදර යන්න හිතුනෙ නෑ ..මහත්තයාගේ වැඩකටයුතු නෝනා අතින් අඩු පාඩු වෙයි කියලා හිතේ මොකක්දෝ සැකයක් තිබුණා. කවුරුත් නොදන්නවා උනාට මහත්තයාගේ ඇඳුම් මදින වෙලාවට ඒ ෂර්ට් අත අල්ලගෙන මං කොයිතරම් පපුවට තියාගෙන ඉන්නවද .හුඟක් දවස් වලට මහත්තයා හැන්දෑවට මට පොල් ගාලා දෙනවා .අනේ මහත්තයා මම කරගන්නම් මහත්තයා ගිහිල්ලා වැඩක් කරගන්න කිව්වට කවදාවත් මාව දාලා කුස්සියෙන් යන්නෙ නෑ .නෝනා ගෙදර ඉන්න හැන්දෑ වරුවල් වල දෙන්නම එකතු වෙලා මල් පැළ හදනවා. එහෙම දවසට පුරුද්දට වගේ මම ජනේලෙන් බලනවා ..අද පොල් ගාන්න එන්නේ නැද්ද කියලා.
දවසක් මහත්තයා මගෙන් අහනව ..
කුසුමෙ කුසුමෙගේ මෙච්චර දිග කොණ්ඩයක් තියෙන කොට සිරිපාල ඒක ගොතන්න හැදුවේ නැද්ද කියලා..
මට හයියෙන් හිනා ගියා .මහත්තයා පොඩි ලමෙක් වගේ අහන දේවල් වලට මට හරියට ......මට තේරෙන්නෑ ඒක කියන්න .....
කොන්ඩෙ ගෙතිල්ල කෙසේ වෙතත් මහත්තයා ..... සිරිපාල තුන් හතර වතාවක් ඒක පටලලා අරගෙන හොඳට තඩි බාලා නම් තියෙනවා කියලා මම හිනා උනාට පපුව ඇතුලෙන් හරියට ඇඬුවා .සිරිපාල එක සැරයක් මාව හොයාගෙන ආවා .මහත්තයාගේ ලඟින් එන ඕඩිකොලොන් සුවඳ වෙනුවට සිරිපාල ගාවින් මට ආවෙ සැර දාඩිය ගඳ කුයි කසිප්පු ගඳකුයි .මම එන්න බැහැ කියලා සිරිපාලව ආපහු පිටත් කරලා ඇරියා .දවසක් නෝනා වේලාසන ගෙදර ආවා. අද අපේ වෙඩින් ඇනිවසරි එකනේ කුසුමා ..කියලා කාමරේ හරිම ලස්සනට හැදුවා. ඩබල් ඇඳට තනි සුදු ලස්සන රෙද්දක් එලලා අලුතෙන් කොට්ට උර පවා දැම්මා .ඕව දැකල නැති මම දොරට හේත්තු වෙලා ඔහේ බලාගෙන උන්නා. නෝනගේ රෝස මල් පාත්තියෙන් අලුත්ම රතු රෝස මලක් ගෙනල්ලා පෙති කඩලා ඇදටත් ඉස්සා.
එදා රෑ කෑමට දෙන්නම එළියට ගියා. ඒ දෙන්න එන්න රෑ වෙච්ච හින්ද මට එහෙම්ම නින්ද ගිහින් තිබුණා .උදේ පාන්දර නෝනා ආපහු වැඩට ගිහින් තිබුනෙ හදිසි සැත්කමකට ඉක්මනින්ම ඉස්පිරිතාලෙන් කැඳවලා තිබුණ හින්දා .මහත්තයත් වේලාසනින්ම ගෙදරින් පිටවුණේ හදිසි ටියුෂන් ක්ලාස් වගයක් තියෙනවයි කියලා.
කාමරේ අස් කරන්න මම ඇතුලට ගියා. ඇඳ රෙද්ද බොහෝම පොඩි වෙලා ගුලි වෙලා තිබුනා. රතු රෝස මල් පෙති තැලිලා විසිරිලා බිමට හැලිලා තිබුණා. ටික වෙලාවක් ඒක දිහා බලාගෙන හිටපු මට පපුව කොනිත්තනවා වගේ දැනුනා. ඉවසගන්න බැරි ඉරිසියාව මාව යක්ෂණියක් කළා. පැයක් විතර දොරට හේත්තු වෙලා අඬ අඬා උන්නු මම අන්තිමේ ගන්න තියෙන දරුණුම තීරණයක් ගත්තා. නෝනම මට ගෙනල්ලා දීලා තිබුණු ලස්සන
යට ඇදුමක් ගුලිකරලා ගුලි කරලා මම මහත්තයාගේ කොට්ටෙ යටින් තිබ්බා.අද නෝනා මහත්තයා ට කලින් ගෙදර එන බව මං ඉන්තේරුවෙන්ම දැනගෙන උන්නා. තවත් ඒ ගෙදර ඉන්න බැහැයි කියල හිතුන හින්දා අතට අහුවෙච්ච මගේ රෙදි ටිකත් අරගෙන මම පාරට බැහැලා ආවා.
මහත්තයා මට සමාවෙන්න .

No comments:

Post a Comment

හිතට දැනෙන දේ කියලා යන්න